
Blokuje reklamy, pomaga agencjom reklamowym
18 czerwca 2013, 07:33Popularne narzędzie do blokowania reklam, Ghostery, jest niezwykle przydatne... agencjom reklamowym. Niewiele osób wie, że firma Evidon, która w 2010 roku kupiła Ghostery, sprzedaje dane zebrane za jego pomocą. Z 19 milionów użytkowników Ghostery aż 8 milionów włączyło moduł przesyłania danych z Ghostery do Evidonu. Ten z kolei sprzedaje te informacje dalej.

Mroczny krzem coraz poważniejszym problemem
6 lutego 2015, 12:20Przemysł półprzewodnikowy stoi przed coraz poważniejszymi wyzwaniami. Wielu z nas słyszało o tym, że kończy się era krzemu i nie mamy czym tego materiału zastąpić. Niewielu jednak wie, że już teraz odczuwamy negatywne skutki ciągłej miniaturyzacji, a ujawniają się one m.in. w postaci tzw. mrocznego krzemu (dark silicon).

Wielki atak na dziurę zero-day w Wordzie
11 kwietnia 2017, 09:24W ostatnim czasie cyberprzestępcy rozesłali miliony wiadomości e-mail z załączonym szkodliwym kodem, który bierze na cel dziurę zero-day w Wordzie. Przestępcy próbują w ten sposób zainfekować internautów Drideksem, jednym z najgroźniejszych szkodliwych kodów kradnących pieniądze z kont bankowych.

To Kaspersky Lab odkryło największą kradzież danych z NSA
14 stycznia 2019, 13:29Z nieoficjalnych informacji dowiadujemy się, że amerykańska NSA dowiedziała się o największej w swojej historii kradzieży tajnych danych od... firmy Kaspersky. Tej samej, która znajduje się pod coraz większą presją ze strony rządu USA ze względu na podejrzenia o związki z rządem Rosji.

Setki słoni nie żyją. Nikt nie wie, co się dzieje
7 lipca 2020, 19:33Od maja w Botswanie padło ponad 350 słoni. Niektórzy naukowcy już mówią o katastrofie. Tymczasem nikt nie potrafi wyjaśnić, dlaczego zwierzęta umierają. O masowym umieraniu słoni jako pierwsi poinformowali naukowcy z organizacji Elephants Without Borders, którzy patrolując z samolotu bagnistą deltę Okawango naliczyli 169 ciał. Podczas kolejnego przelotu, w czerwcu, stwierdzono śmierć już 356 zwierząt

DeepNash blefuje i wygrywa z ludźmi w Stratego, grze o większej liczbie stanów niż go
5 grudnia 2022, 10:55Sztuczna inteligencja firmy DeepMind, która jako pierwsza pokonała człowieka w go, nauczyła się blefować w strategicznej grze planszowej Stratego. Co więcej, potrafi wygrać z człowiekiem tę grę, która ma znacznie więcej możliwych scenariuszy niż go czy poker. Najbardziej zaskakujący był dla nas fakt, że DeepMind był w stanie poświęcić wartościowe zasoby, by zdobyć informację o ustawieniu przeciwnika i jego strategii, stwierdzają twórcy algorytmu.
Gra internetowa w suahili
2 listopada 2006, 11:01UNICEF wprowadził pierwszą na świecie grę internetową w języku suahili. Jej celem jest ograniczanie postępów HIV i AIDS.

Miliardowe oszczędności
28 stycznia 2008, 10:55Dwóch naukowców z Robert H. Smith School of Business na University of Maryland przeprowadziło badania, z których wynika, iż użytkownicy korzystający z serwisu eBay oszczędzaja rocznie miliardy dolarów.

MIT wie, jak przepływają płyny
29 września 2008, 12:06Naukowcy z MIT-u zakończyli prace nad teorią przepływu płynów. Mają oni nadzieję, że dzięki temu uda się kontrolować np. przepływ powietrza wokół pojazdów, co znakomicie zmniejszy opór i, między innymi, pozwoli na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa.

Żart to forma agresji
24 sierpnia 2009, 08:59Helga Kotthoff z Uniwersytetu we Fryburgu Bryzgowijskim uważa, że humor stanowi formę agresji, a wywoływanie u innych śmiechu to zakamuflowana w mniejszym lub większym stopniu informacja: "stoję w hierarchii społecznej wyżej od was". Umiejętność rozbawienia słuchaczy daje kontrolę, wykorzystywaną przez osoby dominujące do zademonstrowania władzy (Journal of Pragmatics).